Verlichtingsinformatie
Er wordt ook verlichtingsinformatie verzameld voor elk gebied dat in aanmerking wordt genomen. Dit omvat informatie zoals de:

Aantal armaturen
Type en grootte van de armaturen
Aantal lampen per armatuur of voorschakelapparaat
Type lampen of voorschakelapparaten
Inrichting wattage
Taken die in de ruimte worden uitgevoerd
Urenlange werking in de ruimte
Hoogte waarop taken worden uitgevoerd
Beschikbaarheid van natuurlijk daglicht
Informatie voor de bewoners
Het is ook belangrijk om te weten hoe de bewoners zich voelen over hun huidige verlichtingssysteem, omdat hun inzicht informatie kan verschaffen om de gaten te dichten die een fysieke inspectie niet kan vaststellen. Deze stap bestaat meestal uit interviews of enquêtes, waarbij de auditor de vaste bewoners van elke ruimte vraagt om na te denken over de manier waarop de verlichting op dat moment op hen van invloed is. De vraag kan worden gesteld of de bewoners verblinding op hun computerscherm ervaren als ze de verlichting te zwak vinden als ze op hun werkplek werken of dat deze te fel is (vooral in gebieden met natuurlijk licht) gedurende de dag.

 

Financiële informatie
Met de fysieke ruimte en hoe gebruikers hierop reageren gedocumenteerd, is de laatste stap van een Lighting Audit het verzamelen van financiële informatie. Het kennen van de gemiddelde kosten voor elektriciteit (kWh) en de vraag (kW) is belangrijk voor het berekenen van de huidige bedrijfskosten en de uiteindelijke besparing op lange termijn door alles te vervangen door energiebesparende armaturen.

U heeft dus besloten dat de verlichting in uw gebouw of bedrijf hulp nodig heeft. Er kunnen veel redenen zijn waarom. Misschien wilt u uw energierekening verlagen. Misschien zoekt u naar een manier om de klantervaring te verbeteren. Het kan zijn dat de verlichting niet goed is voor uw medewerkers, of dat ze niet goed werkt voor uw bedrijf. Wat de reden ook is, het is tijd voor een verlichtingsrevisie. Het is tijd om die inefficiënte, schemerige, dure of ineffectieve verlichting te vervangen door iets beters. Het is tijd om serieus werk te maken van uw verlichting.

Voordat u de verlichting in uw bedrijf opwaardeert, heeft u een verlichtingsaudit nodig.

Hoe voert u een verlichtingsaudit uit?
geleide faciliteitsverlichting
Nu, je weet wat een verlichtingsaudit is, maar het uitvoeren van een dergelijke audit kan nog steeds intimiderend lijken. Gelukkig is het eigenlijk een vrij eenvoudig proces. Ga niet gewoon naar buiten en koop nieuwe lichten. Als uw site (of sites) veel verlichting heeft, is het gewoonweg geen optie om naar de home improvement store te gaan. Je zult eindigen met vervangende lampen die 1) waarschijnlijk niet de look en feel hebben die je wilt, 2) misschien niet zo veel energie besparen als je gehoopt had, en 3) meer geld kosten dan je echt wilt uitgeven.

Voordat je een dubbeltje besteedt aan nieuwe lampen (of nieuwe ladders) moet je eerst een paar dingen weten. De verlichtingsaudit geeft u wat u nodig heeft om een inschatting te krijgen van de verlichtingsretrofit, evenals een idee van de ROI van uw project.

 

Bepaal uw doelstelling
Uw bedoelingen, uw doelen, uw doelstellingen. Voordat u de rekenmachines uitbreekt, voordat u zelfs maar begint met het tellen van de lampen, moet u weten wat u wilt van uw verlichtingsrevisie. Er zijn veel dingen die een LED-verlichting upgrade of retrofit kan bereiken. Maar de beste retrofits hebben zeer specifieke doelen, en de slimste ondernemers weten welke doelen ze willen bereiken voordat ze aan het project beginnen.

Wilt u energie besparen (en uw energierekening verlagen)? Wilt u minder geld uitgeven aan onderhoud? Is het lichtniveau te hoog of te laag? Is de kwaliteit van de verlichting slecht? Kan het zijn dat u een betere kleur van uw verlichting nodig heeft? Dit zijn allemaal punten van zorg die bij elk verlichtingsproject aan bod kunnen komen. Uw eerste taak in een audit is om te beslissen welke van deze doelstellingen led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led led